Jul 7, 2009

TRIP TO PENANG

Dah lama bebenor aku n family tak balik ke Penang. Sejak kawin sampai skang mana pernah balik sana coz bukan ada sesapa pon lagik kat Sungai Pinang tuh. Actually aku pon tak tau kat mana kg Muz... yang aku tahu Sg. Pinang aja kat town. Huhuhuhu punyalah teruk aku nih.
Since family Muz semua dah bermastautin kat KL and dah takdak umah kat Penang aku takdaklah beria sangat nak balik Penang. Nothing marrrr. Muz sendiri pon dah 7 tahun tak balik kampung sendiri.
03/07/09 (Jumaat)
Balik aja dari opis aku balik2 terus gi klinik coz Achu nak gi amik MC. Kes sayang cuti yang ada tuh. Aku nekad amik EL ajalah kali nih sebabnya minggu depan plak nak balik kampung aku. Makan durian weih. Dalam pukul 7.30 terus gerak ke Penang . Sampai2 dalam kul 12.00 dah. Stay kat Marine nyer villa . Disebabkan tak selesa we decide stay semalam aja kat situ. Kotor sangat mana nak selesa sebab ramai. Actually we all 3 family tuh yang ramai sangat tak termasuk uncle aku yang tak jadik pegi sebab admitted plak.
Malam tuh aku ngan Muz kuar gak saja nak ronda2 Penang tapi sesatlah plak sebab dah tak tahu jalan sangat. tuhlah sapa suh tak balik kampung. Asyik2 duk rasa diri tuh Irish jadilah macam rusa masuk kampung aja Muz skang nih. Pusing2 Penang sambil duk kenang kisah lama zaman Muz muda2 dulu. Gi tenguk umah Muz yang lama kat Sungai Pinang tapi orang lain dah beli umah tuh. Balik villa around 4.00 am , letih tuh badan tapi layankan ajalah. Lena malam tuh tido coz tak larat sangat badan.
04/07/09 (Sabtu)
Pagi2 buta lagik dah gerak pi Road walk. Nothing for me tapi maybe for them ada nostalgianya. Especially for my father in law tuh. sian plak bila dia cakap semua kawan2 dia dah tak nampak lagi dah. Mana nak adanya lagi coz most of them dah meninggal. Tapi mama n others diam ajalah kan. After breakfast go to Naza hotel and check in. MIL yang bayarkan and she get discount coz pensioner. Okaylah kan. Masa duk lepak2 kat cafe terperasan plak kaki Kimi ada biji2 and kat badan dia ada macam rashes.
Mulalah hati aku rasa cam tak sedap maklumlah skang nih macam2 kes ada kan. Bawak plak Kimi gi klinik. Nasiblah Kimi takder apa2 , just kena demam campak. Tapi aku tak plak rasa camtu, macam allergy Antibiotik aja. Lebih dari doktor plak aku nih. Petang nak gi umah my cousin plak pastu my auntie punya umah. Very nice. Aku pon tak sangka last2 aku sampai gak kat umah Mak Chah nih, my uncle masak tapi dia plak hilang. Tak suka orang ramai2 datang.
After that gi Batu Feringghi plak. Malam pukul 11.30 baru sampai hotel. Letih sei. Apa lagik tido ajalah sampai pagi.
05/07/09 (Ahad
Pagi2 gi bekpes and after check out skalik. Nak gi Guar Perahu plak umah Mak Mah (Muz nyer auntie). Pastu nak gi Sungai Petani umah cousin Muz. Petang balik gi Taiping plak. Malam pukul 8.00 bertolak balik KL. 10.30 sampai dahhhhhhhhhhhh. Letih .
Balik Penang untuk puaskan hati my Father In Law tuh. kata nak gi kubur arwah Nani (nenek Muz) tpi tak pegi pon.
Entry kali nih tanpa gambo. Sebab mmg tak banyak amik gambo pon.

No comments:

Post a Comment