Jul 21, 2009

MANDI SUNGAI

Tak abis lagik ngan citer balik kampung yang dah basi nih. Namanya balik kampung jadi banyaklah yang nak diceritakan. Dah baper lama aku tak mandi manda sungai , adalah dekat ngan 2 tahun kot. Hampeh tul aku nih. Kata budak kampung.
Hari kedua kat kampung abang aku yang sulong plan nak gi mandi manda kat air terjun Sekayu tapi tak jadi plak coz anak buah aku ada tuisyen petang tu. Almaklumlah budak nak amik SPm tahun nih. Disebabkan Ajim dah sibuk menceceh nak gak gi mandi sungai, terpaksalah aku bawak gak sikecik berdua nih. Hangkut ngan Achu n bibik skalik.
Sampai aja , alamak ceteknya air. Tak lepas pon lutut aku. Boring tul. Malas lak aku nak cari port lain. Takpalah janji budak2 blh main air.

Sejuk sesangat air, sampaikan Kimi tak mau masuk dalam sungai. Nak kena pegang dulu, beri basah badan skit2 baru okay.

Ajim tak kisah nyer. Dia suka ler kalau air skit camni. Macam kat KLCC katanya. Cetek

Tangan Kimi dah ketar2 coz sejuk. Bangun nak lari dah.

Sejuk. Ajim layan aja.

Last , dah nak balik. Saja tunjuk gambar aku yang jauh2 aja.

No comments:

Post a Comment