Jul 16, 2009

BANYAKNYA DURIAN

First thing in the morning yang Ajim buat, gi kat tepi dinding yang ada selonggok buah durian. Mintak pisau satu pastu jerit kat semua orang
"Ajim nak makan durian nih". Bukaklah durian tuh. Ibu nih malas betullah". Kemain lagik sedap mulut dia sound kat aku camtu. Nak kena cepuk gak budak nih pepagi buta.
Masa tu baru pukul 8.00 pagi. Bekpes pon belum lagik dah nak makan durian plak budak nih. Mmg sajalah tuh nak sakit perut. Kena plak ada buah rambutan sama, lagi ler nak hantu Ajim dibuatnya. Gigihlah aku kopekkan buah durian tuh coz dia nak gak makan. Kalau marah kang, aku plak yang kena marah ngan mak. Almaklumlah Ajim kan cucu kesayangan semua orang.
Dah siap bekpes, Abang aku yang sulong pon sampai, kena plak dia cuti 3 hari, lencun arrr kitaorang makan durian jawabnya. Dia rajin tolong ayah angkut durian kat kebun tuh, harapkan ayah jawabnya mau pengsan. Kena plak tahun nih, rezeki Tuhan beri banyak plak. Alhamdulillah kata ayah aku. aku pon tumpang sama blh makan durian banyak2 n blh share2 ngan kengkawan kat opis gak. Lagipon mak mertua aku dah pesan sesiap, bawak balik durian ngan manggis bebanyak.

Ayah aku dah buangkan duri semua pastu ikat ngan tali senang Ajim nak bawak. Kira tuh dia punyalah.

Nampak dah pokok durian ngan Cempedak yang belum masak lagik tuh. Melambak weih. Sapalah nak makan sok2 nih sebab aku bulan depan tak balik dah, tunggu beraya ajalah.

Ajim jenguk kiri kanan kot2 ada lagi buah jatuh. Haram nak jatuh dah tengahari dah tuh.

Ayah in action. ngah buang duri durian tuh for Ajim.

No comments:

Post a Comment