Jul 16, 2009

BALIK KAMPUNG

Aku sebenarnya baru aja balik dari kampung Selasa lepas. Baru ker??? Balik Terengganu nih. Aku memang anak kampung jadik sah2 ler aku kena balik kampung every 2 months paling idak pon. Kang kalau tak balik mak aku konpem pok pek pok pek tak abis. Jadik menunaikan tanggungjawab aku sebagai anak, aku mewajibkan diri aku balik jugak. Lagipon Ajim tepon mak aja manjang tanya durian ada dok?? Ajim kan hantu durian macam citer Gang tuh.
So, tepat jam 16.00 ptg Sabtu lepas aku pon berangkat ler pulang balik Ganu , angkut ngan Bibik2 skalik tuh senang sikit tgk bebudak dua orang tu. Sampai dalam pukul 10.00 malam gak ler. Plus minus benti makan skalik. Nasiblah Ajim ngan Kimi senang tido dalam keta. Kena plak petang tuh mendung aja, tak ler terasa panas. Syok aja tido. Ibu pon tumpang tido gakler.
Sampai umah dalam pukul 11.30 lebih camtu, fuhh bestnya bau durian semerbak sambut aku balik kali nih. Banyak seiiii kat depan tangga tu. Mau pitam nak makan kali nih. Kimi plak menangis bila tgk mak aku , maklumlah dah dekat 2 bulan tak jumpa. Pukul 12.30 lbh baru boleh tido. Mandi plak air sejuk sampai ke tulang. Beshhhh wooo. Kang sambung citer pasal kebun durian bapak aku plak.

No comments:

Post a Comment