Jun 13, 2009

KHAMIS YANG TAK INDAH

Aku sebenarnya dah lama geram kat sorang budak kat opis aku nih, dahlah pemalas nak buat keje, kuat mengadu plak tuh. Suka jaga tepi kain orang. Cukup lengkaplah dalam erti kata lain. Dalam seminggu mesti ada 2 hari yang dia MC. Siap boleh berlakon lagik tuh one day before nak cuti. Sedangkan seminggu sebelum tu dah cakap nak cuti on that day. Tapi disebabkan dia dah takder al lagi dah terpaksalah berlakun sakit. Aku dah cukup masak ngan perangai dia sorang nih.
As a senior , I need to know and monitor dia nyer work closely. But ada one day to aku dah decide malas nak pedulik lagi pasal dia nih. Sebabnya bila kita tegur pasal keje, tarik muka. What a #^^^^#* betul. Nak dijadikan keje, aku dah ditugaskanuntuk training dia ngan satu system tu. Training aku dah buat dah, tapi system tuh plak tak boleh guna coz server tak pasang lagik.
Di pagi Khamis yang tak berapa nak indah tuh, aku tak pasal2 kena marah ngan GM aku pasal dia. Hanginlah badan aku dibuatnya. Ko nyer keje aku plak kena marah. Siap cakap ngan aku lagi' Salina, shut up your mouth". Aku tahulah aku mang suka menjawab ajalah. Lastly aku cakap ngan GM aku tuh, why should I involve with her job, I done my part already what". Semua orang diam. Yelah, sesuka hati nak marah aku plak.
Kat sini, aku dah merangkap semua dah, aku dahlah nak kena buat keje sendiri, jaga GM aku ni lagi. Semua keje dia pon aku nak buat. Tu pon banyak lagi songeh ngan aku. Dah abis semua2 tu, baru tahu nak cakap elok2 ngan aku. Dia budak gemuk pendek tuh punya pasallah, aku plak nak kena marah. Tak tahu buat keje cakap ajalah tak tahu banyak plak alasan.
Nasiblah telefon aku asik berdering aja, sejuk skit ati aku nih.

1 comment:

  1. amboih marah sungguh/..sabar2..besela tu mcm2 ragam org bekerja nih...ape lagi elps la geram kt bdk tu balik:D

    ReplyDelete