Apr 10, 2009

BILA BIBIK BALIK KAMPUNG

Kenapa lama sangat aku tak hapdet kat sini? Dah naik berabuk n bersawang pon ada dah aku tgk. Mana taknya tak sempat nak godek2 tenet pon skang nih coz keje melambak sangat. Kat umah plak ngah tunggang langgang sebab bibik aku takder............
Bila bibik takder semuanya jadik kelam kabut. Pestime nih bibik balik kg dia lelama. Almost 2 month gak ler dia nak duduk istirehat kat LOMBOK tuh. Sebut Lombok aja aku tingat macam2 kisah anak2 teruna kat sana bawak larik anak dara Malaysia nih ha.. Ngeri sei. Rutin hidup pon dah sedikit nak kena adjust ler coz pagi2 nak kena siapkan Baby Kimi n apa yang patut kat dapur tuh. Pastu lepas Abi hantar aku gi keje dia kena patah balik umah mama hantar Baby Kimi kat sana . Duk ler Kimi kat umah Mama sampai petang. Nasiblah umah mak mertua aku nih dekat aja. Senang sikit. Since bibik Mama pon bukannya ada keje sangat blh gak ler dia tengokkan Kimi. Cuma nak kena tambahkan sikit saguhati kat dia bila cukup bulan.
Sampai opis aja aku kelam kabut buka pc, check email pastu turun gi bekpes ngan Muz and Kimi. Opssss... AJIM TAKDER KAT KL sekarang nih... AJIM KAT KAMPUNG ikut MAK plak. So ada dua anak, satu umah Mama satu kat umah Mak aku.. Adil tak??? Sungguh tak adil untuk diri aku sebab aku nak anak2 duk ngan aku dua2. Tapi sebab dah janji ngan mak kena tunaikan gak.. Stresssssssssssssssss bila Ajim takder coz tak boleh nak marah2 dia, tak boleh nak gaduh ngan dia...
Balik petang kelam kabut amik Kimi plak kat umah mama.. Sampai umah plak sibuk nak kemaskan apa yang patut. Nasib baik ada Achuuuu (Achu tuh adik akulah, duk ngan aku skalik)... Camtu ajalah rutin idup aku skang...

No comments:

Post a Comment