Oct 7, 2009

WE ARE MOVING

Skang nih dah tak baper nak terhapdet blog nih. Almaklumlah tuan rumah ngah bz nak pindah umah. Kalau kat Setiawangsa semuanya dekat ngan family Muz tapi bila duk kat Puncak Jalil semuanya jauh. Ngan umah Mama jauh, ngan opis pon jauh. Nampak gayanya tempat shopping pon nak kena tukau plak ler. Gi IOI Mall ajalah pasni (Shopping gak yang aku ingat).
Last Saturday, pindah semua barang kat umah baru pastu skang nih tengah duk kemas2 barang lagik. Tak tahu bila boleh masuk and tido kat sana. Umah berselerak ngan macam2 barang lagik. Semua angkut yang kat umah Setiawangsa dulu, nanti bila dah budget okay baru blh tukau. Ngah pening kepala pk, nak kena cari keta besar skit pasni almaklumlah family nak bertambah lagik sorang tahun depan. Mana nak cukup kalau keta kecik2 nih. Duit,duit, duit...macam air aja mengalir skang nih.
Sementara nak settle umah Puncak Jalil aku sefamily tido umah Muz kat Setiawangsa dululah. Senang skit nak gi keje. Cadangnya ari Sabtu ni nak gi tido sana dah. Just nak pasang kipas ngan cat umah skit lagi. Water heater semua pon belum terpasang lagi ni. Jadi dalam seminggu dua ni, hidup skit kelam kabut ler nampaknya. Balik aja keje nak kena siap cepat2 pastu dalam pukul 8.00 aja nak gi umah Puncak Jalil plak. Pukul 12 lebih balik Setiawangsa tido. Esok pon sama gak. Naik cemuih dah aku duk kat highway dua tiga menjak ni.
Bila duk tgk list apa nak dibeli dan dibuat, banyak lagi yang tak siap upanya. Ingatkan dah settle. Ish, dah terover budget plak tu. Blm lagi kira yang kecik2 nyer barang nak dibeli. Si kecik Ajim pon dah sibuk nak cat bilik dia plak. Dahlah tu, kaler orange yang dia nak. Tak tahulah apa rupa bilik kalau Abi dia ikut kata Ajim tu. Aku duk pk nak setting bilik dia kaler biru tapi tengoklah camna.
Apapon, bila dah settle semua poblem then aku blh arr tunjuk skit2 aja rupa umah aku tuh. Sipi2 ajalah. And then baru blh hapdet betul2 macam dulu.
Citer raya aku rasa dah basi dah. Malas nak hapdet pasal raya.

No comments:

Post a Comment