Aug 17, 2009

Shopping for raya

Awalnya citer pasal raya. Kemain lagi yer Ibu Ajim ngan Kimi nih. Mahunya idok, baju dua beradik nih mahal coz anak jantan. Jadi aku kenalah bersedia nak kena beli sikit2 baju dorang nih. Tiap kali jalan2, katakanlah tersinggah kat shopping mall, mesti aku check2 kan skali baju untuk dorang. Macam ari tuh, dah terlalu kat The Curve tu, pusing2 kat Debenham terberkenan plak satu shirt for Ajim, terbeli plak jugak kat dia. Jenguk2 sana, nampak plak baju untuk Kimi, pegang2 belek2 beli lagi. Hehehhehe.
Disebabkan lagi 5 hari nak puasa, rasa shopping for them dah nak kira settle half ler. Baju melayu for them, dah hantar gi jahit pon. Tinggal for Ibu, Abi ngan bibik saja lagi. Tak lupa gak for Mak, Ayah, Mama and abang aku kat kampung tu. Itu Abi nyer part plak sebab dia yang janji nak belikan.
Dua2 baju untuk Ajim. Yang dark blue beli kat Sogo. Red kaler tu kat Debenham, The curve. Yang atas tuh for Ajim and kat bawah Kimi punya. Bought kat London ni. A gift from my SIL. Seluarnya plak terlupa nak snap pic.
For Kimi, aku lupalah berapa RM untuk 2 helai nih. Cheap gaklah kalau pk coz very good qulaity. Kat Debenham, the curve. Baju for Ajim, hotwheel nyer brand. Seluar Ajim from Miki Kids tuh. Atas 2 lai tuh for Kimi, poney . Semua nih aku grab kat Isetan masa members day ari tuh. Mahal suar budak2 nih, nak kena tgk budget gak.
Kasut for Kimi beli yang murah2 ajalah dulu. Coz kaki dia cepat benar panjang skang nih. Last month baru aja beli nike satu kat dia, tgk2 macam blh pakai lagi sebulan dua aja.
Kain baju melayu for Ajim ngan Kimi, hasil rembatan aku masa gi Jakel hari tuh. Mahal nihhhhh. Sampaikan aku kena marah ngan Abi bebudak dua orang tu.
Ni pon kain untuk baju melayu for Ajim ngan Kimi gak. Kaler cam chocolate ngan gold sikit. Beli kat Nilai semalam. Sapa suh singgah.
Ni plak kain pasang hadiah dari adik ipar aku, dia beli kat Dubai tapi aku belum pon cari lining lagik. Ntah bila nak buat pon tak tahu.
Baju raya for me, takdak dalam pic tau coz dah hantar gi tempah pon. 2 pasang aja. So, tema tahun nih, gold n maroon. My peberet kaler tuh. Sian Abi tiap tahun nak kena ikut theme kaler ibu aja. Tinggal lagik skang, another pants for Ajim n Kimi, baju lagi selai dua sorang and kasut for them. At least 2 pasang for Ajim n 1 pasang for Kimi.
Ibu ngan Abi... tengok ajalah dulu.

No comments:

Post a Comment