Aug 28, 2009

BERBUKA POSA DI COZY HOUSE, GREAT EASTERN MALL

First posa kat umah MIL, semua support by her. Semalam plak plan last minute by MIL gak, bukak puasa kat luar plak. Mama kasik peluang to choose kat mana nak makan, up to me and Abi. Manyak senang macam ni. Tapi macam biasalah kalau nak senang kat Cozy House ajalah. Confirm semua orang boleh makan. Even food dia ala2 chinese food tapi dah tokok tambah malay nyer style.
Mula2 Mama cakap just Mama, Aku, Muz, Achu . Ajim and Kimi aja. Pastu mama kol plak anak buah aku dua orang nak ikut. Dah nak balik plak tambah lagik SIL ngan husband dia ikut skalik. Wat kelam kabut betullah dibuatnya. Nak kena pay deposit before 5.30. Aku kan balik pukul 4.30 tapi tulah jalan nak gi Ampang tuh bukan tak tahu manjang aja jammed dari dulu sampai sekarang. Sharp on the dot 4.30 aku dah kelam kabut nak balik. Pukul 5.15 baru sampai kat sana. Punyalah teruk jammed . Pas bayar2 semua deposit nak kena balik umah plak. Nasib umah dekat tapi tulah 3 km pon amik masa 30 minit nak sampai. Teruknya jalan jelatek tiap2 petang camtu.
Tengok Ajim ngan Kimi dah siap2 pon. Antar bibik gi umah Mama coz FIL aku tak ikut sama. Pukul 6.45 dari umah, pukul 7.15 sampai sana. Jammed terukkkkkkkkkkkkkkkk. Yang sonok Ajim ler siap dah pesan nak beli CD kat aku. Aku buat tak dengo aja. Hehehehe.
Skang ni kalau nak bukak posa semua nak kena reserve dulu. Full house ler nak2 awal bulan posa ni. By the time sampai sana, duk barang seminit 2 dah buka posa pon. Ayaq tak sampai2 lagiiii. Stress oooo kalau makan, ayaq takdak. Mama aku tuh mulut dah bising dah , sound sikit nyer kuat kat waitress kat cozy tu. Tapi dorang mmg dah kenal pon my family. Every week kat situ at least once a week.
Dalam duk makan2 tu, my SIL ternampak si Sharifah Shahira ngan family dia. Alahai kecik cinonet aja aku tgk. Dulu nampak cam besar jugak. Dalam pukul 8.15 dah siap2 makan semua dah. Balik plak.
Pic makanan takdak coz duk dalam aku nyer hp lagi, blm transfer ler.

Nak kuar umah punyalah bercinta. Kimi still lagik nak isap puting tuh.

Sebelum balik tuh sempat lagi singgah Pet World ngan speedy. Ajim blh cakap kat Abi dia, nak suh Tok Mama belikan CD ler kat Ajim. Pastu dia lari sana gi kat MIL aku tuh. Mama belikan dia aeroplane Ultraman punya coz Aryan pon mama belikan gak. So, nak suruh fair belikan Ajim gak. Kalau tak sorang lagi plak meraung and buat drama kat situ.

1 comment:

  1. ouh xpnh plak g buka posa kt situ..hehhe..amboi cari cd lagi..sempat tu..ekek:D

    ReplyDelete