Feb 27, 2009

TODAY IS MY DEAR ARIFF HAKIMI 1ST BIRTHDAY

Alhamdulillah, Allah lanjutkan lagi usia aku untuk lihat My Dear Baby Kimi turn to 1 years old today. Pukul 2.30 pagi dia dah bangun dah sibuk nak minum susu and then bila I wish and sing to him "Happy Birhday" he smile at me. So sweet.
Kejap aja masa berlalu aku rasa.. Alih2 dah setahun pon Kimi. Aku boleh rasa lagi camna susahnya masa pregnantkan Kimi nih, asal petang aja aku mesti muntah. Makanlah asam ker, buah ker semuanya dah tak jalan. Minum air kosong pon nak muntah gak. Yang peliknya time keje dia okay plak sampai pukul 5.00 takdak nak mual2 camtuh. Balik umah aja dia buat perangai.
Tapi tulah, dalam duk mengadu tak sihat semacam dulu, kuarlah si Kimi tuh gak walaupun terawal sikit. Ngam 2 aja 36 weeks my cousin pon suggest aku deliver cepat2 takut Kimi lemas lak kat dalam perut coz perut aku tak boleh nak membesar. Alangkan masa nak masuk Operation Theatre pon pakar bius tuh boleh cakap "Adik nih betul ker dah cukup 36 weeks nih, kecik benor perutnya". Aku just jawab" Mestilah dah cukup minggu , kalau tak takkan my cousin suh masuk ward for operation".
Actually masa beranakkan Kimi nih my cousin sendiri yang operatekan aku almaklumlah nak kena c-section kan. Bersalinkan Kimi kat HUKM Cheras jam 09.30 am 27th February 2008. Yang aku tahu masa lepas2 dah kuar Baby Kimi tuh, nurse cakap ngan aku Kimi ada tanda kat kaki. Aku tengoklah kan, besarnya tahi lalat kat kaki kanan dia. Since aku mang dah ada nama untuk baby ni sejak aku ngan Muz tahu jantina dia kan, kami namakan dia ARIFF HAKIMI...

No comments:

Post a Comment