Feb 19, 2009

KPLI

Sudahkan anda mengisi borang KPLI????? KURSUS PERGURUAN LEPASAN IJAZAH......Ni untuk orang yang minat nak jadik cikgu cikgi aja. Aku dah isi pon. Dapat ker tak , ada aku kesah. Try my luck ajalah. Kalau ada rezeki, adalah kan.
Dulu ada gak orang tanya aku pasal KPLI nih... aku banyak kali mintak tapi tak pernah2 dapat.. paling tinggi pon tahap interview aja... Tak layakkah aku???? Agaknya masa test tuh dorang tgk aku tak sesuwei jadik cikgu. Syok jadi cikgu nih coz aku dulu pernah lah zaman cuti semester jadik cikgu ganti. Sampai sekarang anak murid ingat lagik. Itulah agaknya kelebihan jadi cikgu nih, sampai bila2 tetap org ingat waima aku ngajar pon 2 bulan aja.
Ini profession idaman aku ler. Tapi nak buat camna , last terpeleot kat opis aku la nih. Jadilah, janji rezeki ada. Best jadik cikgu nih, cuti banyak... (Kalau tak terlibat ngan aktiviti sekolah lah). Muz pon suka kalau aku jadi cikgu coz MIL aku pon cikgu besar dulu.. lar nih dah pencen. Ajim ngan Kimi pon mesti suker coz blh duk umah lama2 ngan aku.

No comments:

Post a Comment