Jan 11, 2010

1ST DAY AJIM AT TKC

Citer dah basi pon pasal anak pi school. Since today (11/01/2010) hari pertama Ajim gi school aku pon berhajat ler nak tunggu dia sampai abih class. Maksudnya kena amik half day ler jawabnya. Disebabkan Ajim belum ada lagi uniform, aku pakaikan ajalah dia ngan t-shirt kaler merah. Pagi2 lagi dah dengar dia meraung tak nak bangun tido. Liat betul ler anak aku sorang ni bangun awal sejak dari dulu lagi.
Before this mmg ler dia bangun dalam pukul 7.30 camtu tapi since nak gi school, pukul 6.45 aku dah kena gerak dia mandi2 dulu. Pukul 7.00 kena siap kuar umah dah. Kang lambat2 tak gi school plak anak aku nih.
Pic mmg takder pon aku amik coz sibuk ngan teacher dia. TKC takder Mandarin class tapi bila bincang balik ngan Muz, we decide hantar Ajim kat TKC aja this year. Dekat ngan umah Mama and cikgu2 kat situ pon kenal Mama and my family, better rasanya. Class in English. Bahasa ada tapi sikit ajalah. Ada swimming kelas start next month. Ajim so excited.
Masuk kelas cam okay aja bila aku babai dia. Muka dia selamba aja. TKC nyer rules yang besh is, parents tak blh tunggu student kat dalam school area. Jadi bila Ajim dah masuk class, aku pon blah balik umah Mama. Pukul 11.30 dah gi keje balik dah.
When aku call Muz camna masa dia balik. He said macam okay aja. Pukul 2.00 baru sampai rumah. Sibuk duk cerita kawan dia ada yang nama Zakwan, ada nama Aqil and gf nama Alisha. Menyengih aja. Tapi citer tuh tak abis kat situ lagi, siap ngadu kat Tok Mama dia yang dia sedih coz Abi ngan Ibu takder kat school. Ajim rasa cam nak nangis aja. Dia siap cakap lagi esok mesti Ajim menangis punya.
Kita tunggu ajalah camna citer 2nd day dia kat school.

No comments:

Post a Comment