Nov 12, 2010

DAH START HUJAN PLAK DAH

Setiap kali masuk bulan sebelas aja aku mesti macam bosan skit tau. Salah satu sebabnya musim hujan dah nak start dah. Yang beshnya kat kampung takderlah teruk sangat hujan. Kat KL ni dia nyer musim hujan petang dah start dah. Sebab tuh kain baju semua malam2 dah siap basuh n sidai sekalik. Tapi tahun nih disebabkan Raya Haji aku tak balik Terengganu jadi tak tahu macamna sitasi. Aku just hantar Ajim aja balik wakilkan aku ngan Muz....nak buat macamna. Ajim kena balik coz diakan cucu kesayangan mak aku. Kalau tak balik mahu tangkap leleh pagi2 raya. Ajim balik ngan Achu ajalah naik bas on hari Selasa malam tuh... Since Ajim nyer tadika cuti 2 hari, ajim cuma tambah cuti sari lagik. Lagipon hari Jumaat kan school kejap aja kata Abi dia. Ada excuse ler nak cuti on Friday pas raya tu. Makcik gak duk kat umah aja. Tunggu orang datang umah mama ajalah. Bila musim hujan aja, perkara yang paling aku tak suka...apalagi jalan jammeddddddddddddd manjang. Macam pagi tadi, adus sejam on the road dari Bukit Jalil nak sampai setiawangsa. Bercinta dibuatnya. Nasiblah bukan aku yang drive kalau idak mahunya aku menjerit kat tengah MRR2 tu. Jadi get ready nak rempuh jammed tiap hari jawabnya. BARU TERINGAT BAJU MELAMBAK TAK BASUH COZ SKANG SEMUA NAK KENA BUAT SENDIRI.... MAID YANG NAK KEJE TUH TAK JADI KEJE COZ DIA PREGNANT NAK MASUK 2 BULAN DAH... MANA LARAT NAK JAGA BUDAK2 TU...

No comments:

Post a Comment